Tavsiye Temelli Bir Pazarlama Yöntemidir

Influencer Marketing

CC Media Direktörü Güven Çelikkaya pazarlamanın yeni trendi Influencer Marketing’i The LOOK’a anlattı

Bize kısaca kendinizden ve iş yaşamınızdan bahseder misiniz?

1983 yılında İstanbul’da doğdum. Yeditepe Üniversitesi Radyo, Televizyon ve Sinema bölümünden mezun olduktan sonra aynı üniversite de MBA İşletme Yüksek Lisans eğitimimi tamamladım. Yaklaşık yedi yıldan fazla bir süredir online dijital oyun ve içerik alanlarında yöneticilik yapmaktayım. Özellikle mobil oyun alanında, Netmarble Türkiye firmasında, Paramanya başta olmak üzere Türkiye ve MENA bölgesinde popüler olan birçok mobil ve online oyun projesini yönettim. Oyun yayıncılığı alanında başında yönettiğim projeler hem Türkiye hem de Avrupa’da çeşitli uluslararası başarı ödülleri aldı. Aynı dönem zarfında Türkiye girişimcilik ekosisteminde önemli bir yeri olan StartersHub’da Proje Koordinatörlüğü ve Mentorluk görevlerini yürüttüm. Haziran 2016 yılından bu yana da kariyerime CC Media bünyesinde Operasyon Direktörü olarak devam etmekteyim. İş dışında ise fırsat buldukça dünyanın farklı yerlerini gezmeye, farklı kültürleri tanımaya ve gittiğim yerlerin de bol bol fotoğraflarını çekmeye çalışan amatör bir gezginim.

 

CC Media hakkında bilgi verebilir misiniz?  CC Media ile yolunuz nasıl kesişti?

CC Media Türkiye ve MENA bölgesinde Influencer Marketing ve Online video içerik alanında faaliyet gösteren yeni nesil bir medya firması. Anlaşmalı olduğumuz Youtuber, Twitch TV Yayıncısı, Instagram ünlüsü gibi sosyal ağlarda yüksek takipçi sayılı internet yetenekleri ile birlikte markalara yönelik "IInfluencer Marketing" ve "Online Video İçerik" çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Operasyon ekibimiz İstanbul’da ama aynı zamanda Dubai’de bulunan ofisimiz ile birlikte özellikle körfez bölgesindeki ülkelerde Influencer Marketing ve Video reklam çalışmaları yürütmekteyiz. CC Media ile yollarımızın kesişmesi ise daha önceden birlikte çalıştığımız kurucu ortakların projenin başına geçmem için davet etmeleriyle oldu. Influencer Marketing’in çok hızlı büyüyen bir alan olması ve tüm dünyada öne çıkabilecek bir Türk girişim firması yaratma fikri, CC Media’ya gelişimde en önemli faktör oldu diyebilirim.

 

Teknoloji tüketimi hızla artıyor, sosyal medya hayatımızın önemli bir parçası haline geldi. Siz geleceğe ilişkin ne tür yeni trendler bekliyorsunuz, hayatımız daha nasıl değişecek?

Sosyal medyanın yaygınlaşması, kullanıcı odaklı içeriğin öneminin artmasına yol açtı. Bu gelişme geleneksel medya kuruluşlarının ve onların yapılarının yıkılmasına ve değişmesine yol açıyor. Önümüzdeki birkaç yıl içinde büyük ölçekli medya şirketlerinin, özellikle TV’lerin güçlerini büyük ölçüde kaybedişlerini ve yerlerini bireysel içerik üreticilerine kesin olarak bıraktıklarını göreceğiz. Bu değişimin kalbinde de elbette Influencer Marketing olacak. Tabii ki sosyal medya dışında birçok farklı alanda teknolojik gelişimler bizi bekliyor. Özellikle Arttırılmış Gerçeklik (Augmented Reality – AR) uygulamaları önümüzdeki 2 yıl içinde pazarlamadan, eğitime, askeri alandan eğlenceye kadar birçok alanda büyük değişimlere yol açacak. Ve elbette çok konuşulan yapay zekâ kullanımının artmasının yaşantımıza doğrudan etkisi olacak. Yapay zekanın insanlığın seyrini değiştirecek bir başka teknoloji trendi olacağını söyleyebiliriz.

 

Teknolojiyi çok yakından takip eden birisi olarak Güven Çelikkaya tatillerini nasıl geçiriyor, seyahat etmeyi sever misiniz? Tatil sizin için ne anlama geliyor?

Hem iş amaçlı hem de tatillerde çok sık gezen birisiyim. Bugüne kadar Avrupa, Güney Amerika, Asya ve Ortadoğu olmak üzere toplamda yaklaşık 36 ülke ve 41 şehir gezdim. Türkiye’de Güneydoğudan, Karadeniz’e ve Ege’ye kadar başlıca görülmesi gereken birçok yeri gördüm. Seyahat etmek benim için tamamen dünyayı ve farklı kültürleri anlamak üzere yaptığım bir yolculuk. Çünkü ne kadar farklı kültürlerden insan görür ve tanırsam kendimi o kadar iyi tanımaya başladığımı anladım. Gezdiğim yerlerde çok sıkı bir gezi programı ile turistik açıdan görülmesi gereken yerler dışında da yerel halkın gittiği ve yaşadığı yerleri de görmeye çaba gösteriyorum. Gittiğim yerlerdeki müzeler ve tarihi yerler her zaman ilk ziyaret ettiğim yerler oluyor. Ayrıca yerel yemekleri (ne kadar bizim damak zevkimize uygun olmasa da) ve lezzetleri deneyimlemeye çalışıyorum.

 

Seyahat ettiğiniz yerlerde otellerde bulunmasını istediğiniz, beklediğiniz ayrıntılar nelerdir?

Otel seçerken benim için öncelikli kriter şehir merkezine yürüyüş mesafesinde olmasının yanı sıra tabi ki odaların temiz ve sessiz olmasıdır. Özellikle yurt dışında merkezi konumda olan eski ama temiz otelleri, aynı fiyatta olan ama şehir merkezinden uzak otellere tercih ediyorum. Türkiye’de ise genelde çok büyük ve kalabalık tatil köyleri yerine, hizmet kalitesi yüksek, daha çok orta ölçekli ve butik otelleri tercih ediyorum.

 

Influencer Marketing son günlerin en çok konuşulan pazarlama başlıkları içerisinde yer alıyor. Influencer Marketing nedir, markalara nasıl bir fayda sağlıyor?

Kısaca özetlemek gerekirse; ‘’Influencer Marketing’’ sosyal ağlarda belirli bir grubu etkileme gücüne sahip kişilerin, kendi sosyal medya hesapları üzerinden, herhangi bir ürün veya servis ile ilgili, hedef tüketici grubunun davranışlarını etkileme ve satın almaya yönlendirmeye yönelik olarak düzenlenen tanıtım ve pazarlama aktivitelerinin tümüne denilmektedir. Influencer Marketing aynı zamanda tavsiye temelli bir pazarlama yöntemidir. Influencerın kullandığı ürünler hakkındaki deneyimlerini tavsiye biçiminde paylaşması sonucunda etkisi diğer pazarlama yöntemlerine göre daha yüksek olmaktadır.

 

Influencer Marketing aslında bildiğimiz pazarlama kavramlarını baştan aşağı değiştirdi. Geleneksel pazarlama yöntemlerinin tümünde tüketiciye iletilen mesaj markadan giderken, Influencer Marketing’de markanın mesajı kendi kurumsal kimliği tarafından değil, birebir onu deneyimleyen tüketiciler tarafından, bir deneyim paylaşımı olarak iletilmekte. Tüketiciler tarafından reklam olarak algılanmaması, Influencer Marketing’in diğer pazarlama yöntemlerine göre çok daha etkili olmasına yol açmaktadır.

Sosyal medyanın yaygınlaşması, kullanıcı odaklı içeriğin öneminin artmasına yol açtı. Bu gelişme geleneksel medya kuruluşlarının ve onların yapılarının yıkılmasına ve değişmesine yol açıyor. Önümüzdeki birkaç yıl içinde büyük ölçekli medya şirketlerinin, özellikle TV’lerin güçlerini büyük ölçüde kaybedişlerini ve yerlerini bireysel içerik üreticilerine kesin olarak bıraktıklarını göreceğiz.

ANA SAYFAYA DÖN

© 2018 . Elite World Hotels . All Rights Reserved

Tavsİye Temellİ Bİr Pazarlama Yöntemİdİr